Romanian Railways Forum

Noi sustinem campania :Din Pasiune . New: Calendar 2012 in format A4 sau A3
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  Conectare  
Ultimele subiecte
» Trenuri Sezoniere
Joi Iun 28, 2012 9:01 pm Scris de clony

» Calendar 2012
Mier Iun 27, 2012 7:18 am Scris de clony

» Magistrala 900 Bucuresti Nord-Timisoara Nord (533 km)
Lun Mai 14, 2012 8:29 am Scris de Kriszti

» Msts Screenshots
Sam Feb 11, 2012 3:03 am Scris de Dj_Jorj2007

» Poze locomotive clasa 65
Joi Ian 26, 2012 10:39 am Scris de Dj_Jorj2007

» Poze locomotive clasa 47
Joi Ian 26, 2012 10:32 am Scris de Dj_Jorj2007

» Poze seria 60
Lun Ian 09, 2012 11:57 am Scris de ANDU2100CP

» POZE CU SULZERE CU FLUIERE ORIGINALE
Mier Ian 04, 2012 9:15 am Scris de ANDU2100CP

» La Multi Ani 2012.
Sam Dec 31, 2011 7:41 am Scris de clony

Parteneri
CFR Gallery



Trenuri-Romanesti TRP
Iunie 2018
LunMarMierJoiVinSamDum
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
CalendarCalendar
Cine este conectat?
In total este 1 utilizator conectat: 0 Inregistrati, 0 Invizibil si 1 Vizitator

Nici unul

Recordul de utilizatori conectati a fost de 22, Vin Iul 26, 2013 6:07 am

Distribuiţi | 
 

 Motorul Diesel

In jos 
AutorMesaj
clony

avatar

Mesaje : 442
Data de inscriere : 07/07/2010
Varsta : 28
Localizare : Timisoara

MesajSubiect: Motorul Diesel   Sam Aug 14, 2010 1:53 am

Motorul Diesel - www.rom-trains.forumz.ro

Motorul Diesel pe locomotiva are rolul de sursa de energie pentru toti consumatorii.El prezinta un numar de particularitati constructive si functionale care il deosebesc,pe de o parte, de alte surse de energie pentru vehiculele de tractiune,iar pe de alta parte, motoarele diesel stationare.
Alegerea tipului de motor diesel este determinata de solicitarea locomotivei si de conditiile de exploatare.
Toate motoarele diesel folosite pe locomotive sunt motoare in patru timpi ,cu cilindrii in linie sau in V,cu injectie directa sau indirecta(cu antecamera),supraalimentate cu turbosuflante antrenate cu gaze de esapamanet.
Motorul Diesel tip Sulzer in varianta 12 LDA 28 este folosit pe locomotiva 060 DA,iar in varianta 6 LDA 28B pe locomotivele 040 DHC si 040 DF. Sint motoare de turatie joasa avind turatia de mers in gol de 350 rot/min ,iar turatia maxima de 750 rot/min. Motorul este cu 6 cilindri in linie sau cu 2 linii paralele a cate 6 cilindri.Are injectie directa si este supraalimentat cu turbosuflanta antrenata cu gazele de esapare,iar la varianta 6 LDA 28B are si racitor intermediar al aerului de supraalimentare.
Cuplarea cu generatorul prinicipal,respectiv cu transmisia hidraulica,se face astfel:prin intermediul unui angrenaj cilindric multiplicator de sincronizare,in cazul locomotivei 060 DA; prin intermediul unui cuplaj elastic de tip metalastic montat intre arborele cotit si transmisia hidraulica,in cazul locomotivei 040 DHC ; cu cuplare directa,in cazul locomotivei 040 DF.
Legatura cu transmisia se face la un capat al arborelui motor,iar la celalalt capat se cupleaza sistemul de antrenare a pompei hidrostatice ,pompei de apa ,pompei principale de ungere.
Motorul Diesel Maybach in varianta MB 820 Bb este folosit pe locomotiva 040 DHB ,iar in varianta MB 836 Bb pe locomotiva 040 DHA cale normala si cale ingusta.Prima varianta a motorului are 12 cilindri in V,iar a 2-a 6 cilindri in linie. Motoarele au injectie indirecta cu antecamera,sint supraalimentate cu turbosuflanta antrenata cu gazele de esapament si au turatia de mers in gol de 700 rot/min, iar turatia maxima in sarcina de 1450 rot/min la DHA si D45H si de 1350 rot/min la DHB.
Cuplarea cu transmisia hidraulica se face printr-un ax de legatura cu 2 discuri elastice.La capatul opus cuplarii cu transmisia,arborele cotit antreneaza,prin curelele trapezoidale,compresorul de aer,generatorul sincron trifazat;in partea de cuplare cu transmisia mai antreneaza pompa de apa ,pompa principala de ungere si pompa hidrostatica.
Motorul Alco tip 16 FLO 251 este folosit pe locomotiva 060 DD;motorul 12 FLO 251 pe locomotivele 060 DC si 060 DB,iar motorul 6 FLO 251 pe locomotiva 060 DG.Turatia minima a motorului este de 400 rot/min, iar turatia nominala de 1100 rot/min. Primele 2 tipuri de motoare sunt motoare in V,iar ultimul tip este un motor in linie cu 6 cilindri. Sint motoare suparaalimentate cu aer produs de turbosuflante antrenate cu gaze de ardere, avind si racitor intermediar pentru aerul de supraalimentare.Sint 4 timpi cu injectie directa si cu camera de ardere deschisa.
Cuplarea motorului cu ansamblul generatoarelor se face direct prin cuplaj.Arborele cotit antreneaza,prin roti dintate,pompa principala de ulei,pompa de apa pentru racirea motorului si pompa hidrostatica.
Copyright 1992 ,Editura Tehnica-Toate drepturile asupra acestei editii sunt rezervate editurii-

!!! Nu copiati aceste date.. Va Multumesc Anticipat !!!
!! Pentru mai multe informatii cumparati cartea!!

www.rom-trains.forumz.ro




Uploaded with ImageShack.us
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
 
Motorul Diesel
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Romanian Railways Forum  :: Locomotive :: Locomotive Diesel-Electrice :: Motorul Diesel-
Mergi direct la: